041-42544314

افزایش تولید فولاد در ایران

افزایش تولید فولاد در ایران

تولید فولاد ایران در سال 2023 با رشد 21 درصدی

با توجه به اعلامات انجمن جهانی آهن و فولاد، تولید فولاد ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد قابل توجه ۲۱ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به مرز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش های خود از رشد قابل توجه 21 درصدی تولید فولاد ایران در 2 ماه نخست سال جاری میلادی خبر دادند.

ایران با این رشد 21 درصدی در تولید فولاد طی دو ماه نخست میلادی امسال، به عنوان نهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در این دوره شناخته شده است.

در عین حال باید در نظر داشت که در میان 10 تولیدکننده بزرگ فولاد، ایران  بیشترین رشد تولید را در دو ماهه 2023 داشته است. در اصل از میان این 10 کشور، هفت کشور با افت تولید مواجه شده ‌اند و تنها سه کشور ایران، چین و هند شاهد افزایش تولید خود در این دوره بوده ‌اند.

همراه با رشد 21 درصدی تولید فولاد در ایران، تولید فولاد چین در دو ماهه سال جاری میلادی 5.6 درصد و تولید فولاد هند نیز 1 درصد افزایش داشته است.

آمار تولید فولاد در دنیا

هم چنین از میان این 10 کشور، ترکیه بیشترین افت تولید را در این دوره داشته است. تولید فولاد در ترکیه طی دو ماه اول 2023 با افت 23 درصدی مواجه شده است. تولید فولاد آمریکا نیز در این دوره 5.6 درصد و آلمان 8.6 درصد کاهش داشته است.

تولید فولاد در جهان نیز در طی 2 ماهه نخست سال جاری میلادی،  نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افت 0.8 درصدی داشته و به 297 میلیون تن رسیده است.

کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، برزیل، ایران و ترکیه به ترتیب 10 تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در دو ماهه 2023 بوده‌اند.

و اما رشد تولید فولاد در سال جدید 1402 چگونه بوده است؟

فروردین ماه امسال تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل با رشد 1 درصدی و تولید آهن اسفنجی با رشد 5 درصدی آغاز شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *