041-42544314

سیزدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد

سیزدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد

سیزدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد

سیزدهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد،  با برگزاری سه میز گرد تخصصی و چهار کارگاه با حضور کارشناسان، فعالان و شرکت های تولیدکننده حوزه فولاد در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در هتل المپیک تهران برگزار شد.

از عناوین میز گرد تخصصی در این همایش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی ذخایر سنگ آهن در کشور
  • بررسی تیپ قراردادهای سازمان های حاکمیتی معدن
  • و روش های تامین مالی پروژه های معدنی

هدف از برگزاری این همایش، بررسی و واکاوی مشکلات این حوزه و تلاش بر ارائه راه کارهایی در جهت حل این مشکلات است.

این همایش با حضور سید شمس ‌الدین حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون، سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، امین ابراهیمی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان و جمعی از مدیران شرکت ‌های فولادی و معدنی در سالن همایش هتل المپیک آغاز شد و با بررسی و ارائه نکته نظرهای ایشان و فعالان دیگر این حوزه ، در روز 19 اردیبهشت پایان یافت.   

در این همایش سید شمس‌الدین حسینی با بیان اینکه فولاد یک صنعت مادر به شمار می ‌آید، اضافه کرد: نقش این صنعت در ارز آوری، ایجاد ارزش ‌افزوده و اشتغال ‌زایی انکارناپذیر است. تقاضا در فولاد طبق پیش‌ بینی ‌‌ها در صورتی که ملاحظات زیست ‌محیطی در مورد انتشار کربن در نظر گرفته نشود،  ۳۱ درصد رشد خواهد داشت.

هم چنین بیان کرد: روند سرمایه‌گذاری در بخش ‌های مختلف در صنعت فولاد نامطلوب بوده است. نه تنها سرمایه ‌گذاری بخش در خصوصی بلکه سرمایه‌ گذاری ‌های موجود در تملک دولت نیز تحت فشار است و نوید خوبی برای تولید نمی‌ دهد.  سرمایه ‌گذاری ‌های جدید در زنجیره فولاد بایستی در دو حوزه تامین ماده اولیه پایدار و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر، صورت گیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *